Muzički limbo

Muzička kritika i napisi o muzici

Opera u vašem kraju, 8. X 2020.

Koncert u organizaciji Narodnog pozorišta pod nazivom Opera u vašem kraju, bio je povod da čujemo tri solistkinje koje sasvim je sigurno, predstavljaju kvalitetniji deo ansambla ove kuće. U pitanju su soprani Jasmina Trumbetaš Petrović i Aleksandra Stamenković i mecosopran Željka Zdjelar. Koncert je održan u galeriji zgrade Geozavoda u Karađorđevoj ulici, prostoru koji savršeno odgovara ovakvim događajima. Klavirska pratnja pripala je Glebu Gorbunovu i Srđanu Jarakoviću, a na repertoaru su bile arije italijanskih operskih kompozitora 19. veka ‒ sve sami operski hitovi. Jasmina Trumbetaš Petrović je pokazala da joj klasični operski repertoar dobro pristaje, a to se posebno odnosi na muziku Đakoma Pučinija. Tako smo mogli da je čujemo u ariji Ćo Ćo San iz opere Madam Baterflaj, kao i u ariji Manon Lesko iz istoimene opere ovog kompozitora. Dobro kontrolisan glas snažnog intenziteta, stabilna intonacija i lepa boja, čine ovu umetnicu jednim od najrađe slušanih domaćih soprana. Sasvim dobro su mogli da se čuju i pojedini detalji kolorističkog ukrašavanja melodije sa dobrim povezivanjima melodijskih fraza, ostvarenim bez mnogo praznog hoda. Jasminu Trumbetaš Petrović, mogli smo da čujemo i u ulogama iz njenog standardnog repertoara ‒ arije iz opere Aida Đuzepa Verdija, zatim kao Leonoru iz opere Moć sudbine istog kompozitora i kao Adrijanu iz opere Adrijana Lekuvrer Frančeska Čilee.

Aleksandra Stamenković takođe je jedan dobar sopran, koja je sasvim očigledno, dosta radila na svom glasu. Primetno je da je tokom godina ona sve bolja, a pored zaista lepe boje glasa, očigledno je i da unapređuje pevačku tehniku. I ona poseduje senzibilitet i volumen koji sasvim dobro odgovara muzici Pučinija, pa smo tako mogli da je čujemo kao Mimi iz opere Boemi Pučinija, a sličan vid izraza ostvarila je i u ariji Nede iz opere Pajaci Ruđera Leonkavala. Pokretnog glasa, robustna kada treba i uz dobro uvežbane i uglavnom precizne kolorature ‒ šta bismo više mogli da poželimo od pevačice italijanskog bel kanto repertoara, pa je tako, odličan utisak ostavila i u ariji Amine iz opere La Sonambula Vićenca Belinija.

Željka Zdjelar je pevačica snažnog mecosopranskog glasa i vrlo solidne tehnike. Njena boja glasa nije isuviše tamna, pa smo tako mogli da čujemo i dobro slaganje vokala u duetu sa Aleksandrom Stamenković, a u pitanju su uloge Ćo Ćo San i Suzuki iz opere Madam Baterflaj Pučinija. Kao solista, Željka je pokazala dobro vladanje glasom, a očigledno je da sa ovakvim potencijalom, u svetu opere može još mnogo toga da postigne. Slušali smo je kao Prinčipesu, ulozi iz opere Adrijana Lekuvrer Čilee, kao Santucu iz opere Kavalerija Rustikana Pjetra Maskanjija i kao Fenenu iz opere Nabuko Verdija.

Sve tri pevačice su imale i poneke intonacione probleme koji su sastavni deo interpretacije ovako zahtevnih uloga, a moguće ih je registrovati samo ako imate istančano uho. U svakom slučaju, uz još neke pevače koji nisu nastupili na koncertu, one su trenutno nešto najbolje što Narodno pozorište iz Beograda na polju opere može da ponudi.